Gestrest, disbalans, vermoeidheid en disfocus? – 6 tips die direct werken.

Page content

article content

Gestrest, disbalans, vermoeidheid en disfocus? – 6 tips die direct werken.

Nooit gestrest door deze 6 tips. Geïnspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!

Scan snel over de tips heen, dan heeft u ze al 1 keer gezien. Stop tussen elke tip, kijk weg en bedenk en visualiseer direct hoe u deze tip kan toepassen en implementeren in uw week- en dagroutine! Bent u er klaar voor? 3,2,1 …Go!

gestrest Tip 1: Gestrest door te veel taken? Focus op 1 ding tegelijk…

Mensen multitasken te veel. Uit onderzoek blijkt dat zowel mannen als vrouwen hierdoor 25% minder effectief worden. Richt u dus op 1 taak per keer en maak dit af met focus. Bekijk nu uw dag en bedenk wat u nu anders kunt doen.

rust…

Tip 2: Gestrest door chaos? Blok zelfde soort activiteiten achter elkaar. Hierdoor krijgt u de kans om in het ritme te komen van die activiteit. Door dezelfde handeling achter elkaar te doen wordt u er als het ware handig in. Dus geen werksituatie waarin u email leest, meteen een collega te woord staat, dan een rapport leest, een telefoontje pleegt, om vervolgens weer te vergaderen. Vanaf nu plaatst u alle telefoontjes achter elkaar. U maakt eerste een voorselectie van uw email, waarna u alles achter elkaar leest. Singletasken is in, multitasken is uit! Maak nu blokken van activiteiten! Onze online training The challenge leert je direct hoe je 45% minder stress ervaart door te werken in blokken van dezelfde taken.

Rust…

Tip 3: zonder stress komen? Plan voor elke taak 20% extra tijd in. Gestrest zijn betekent ruimte in tijd maken om rustiger te werken en mijmeren. U focust op het niet gebruiken van die tijd. Doet u dit 5 keer dan ontstaat het mentale voordeel van 100% gewonnen tijd. Deze tijd kunt u gebruiken om te ontspannen, calamiteiten op te vangen, u voor te bereiden op een vergadering, rustig te reizen naar uw volgende bestemming etcetera. Herzie uw afspraken en kijk wat u extra aan tijd dient te plannen. Nee, niet doorlezen…even wegkijken en visualiseren:) Of u gebruikt het om uw balans aan de hand van de onderstaande geluksboom in kaart te brengen.

Rust…

De vitaliteitsboom uit SLiM!Tip 4: gestrest door prioriteiten? Verzamel bij elke taak, voordat u begint, eerst alle informatie!

U schat de benodigde tijd in, stelt vragen, haalt de kernboodschap eruit. Daarna beslist u of u het wel of niet gaat doen. En in geval dat u de taak accepteert of u het nu of later zult doen. Hierdoor wordt u niet meer enkel urgentiegedreven aangestuurd maar maakt u een gedegen afweging wat u doet op een dag!

Rust…

Tip 5: gestrest? Plan maar 1 tot 3 meest belangrijke taken per dag. Plan uw meest belangrijke taak aan het begin van de dag. Probeer hier dan zo ongestoord mogelijk aan te werken en zorg dat u de taak ook af krijgt. Dit geeft immers veel voldoening. Als u dit niet doet dan zullen vaak urgente zaken de belangrijke zaken overrulen. U komt er dan ook niet meer aan toe. De meeste mensen plannen te veel, te positief en beinne met minder belangrijke dingen de dag. u komt dan niet toe aan wat werkelijk belangrijk is! De waan van de dag haalt u dan te vaak in!

Rust…

Tip 6: Belangrijke dingen vergeet je stress? Plan 2 x 20 of 3 x 10 minuten denktijd in.

weg met stressDit gebruikt u om uw energielevel, uw planning van de dag en meest belangrijke taken van de dag te evalueren: hoe gaat het hiermee? Gaat het goed of dien ik een aanpassing te maken?

Natuurlijk zijn er nog veel meer tips maar mijn ervaring is dat starten met deze u al een quantumsprong vooruit helpen en daar is het mij om te doen. Ik geniet van succes van anderen als ik u van A naar Beter kan brengen:)

Succes met uitvoeren van deze tips! Tip: bekijk nog even onze training The Challenge. Nu met extra bonus video materiaal om voor eens en altijd een einde te maken aan stress.

Ik ben benieuwd naar de lovende verhalen en complimenten van rust en overzicht et cetera:)

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Gestrest, disbalans, vermoeidheid en disfocus? – 6 tips die direct werken.

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wouter
Wout Plevier is één van Nederlands bekendste trainers op gebied van Snellezen, Persoonlijke Effectiviteit en Persoonlijke Ontwikkeling.Sinds 2000 leerde hij ruim 64.500 managers, teams en professionals in Nederland en België, hoe ze sneller informatie kunnen verwerken, efficiënter kunnen (samen)werken, en hun persoonlijke effectiviteit zichtbaar kunnen verhogen. "Het is mijn missie om zo veel mogelijk mensen in hun kracht te zetten. Voor 2020 wil ik 100.000 mensen getraind en gecoacht hebben om weer bezield en met zingeving te leven en werken". Dit doet hij via inspirerende boeken, zijn training SLiM!, (online) trainingen en door zijn interactieve spreekshows BrainBoost Experience en SLiM!