Balans werk - prive

‘Ik heb te weinig tijd voor mijn kinderen, en ik ben bang dat ik ze niet op zie groeien. En mijn partner klaagt af en toe - eerlijk gezegd terecht - dat ik te weinig tijd maak om samen leuke dingen te doen’.

Zo maar een opmerking van 1 van onze deelnemers aan het begin van een SLiM! training voor leidinggevenden.

Herken je dat? Het is een voorbeeld van een van de uitspraken die we heel regelmatig horen tijdens SLiM! workshops en trainingen. Het is een duidelijk signaal, een alarmbel die wijst op een totaal verstoorde privé – werkbalans.

Natuurlijk komt dit thema in verschillende varianten voor, die je ook zal herkennen:

- ‘Ik ben eigenlijk blij als ik ’s avonds of in het weekend alleen thuis ben, dan kan ik ongestoord het werk doen dat door de week niet af komt’.

- ‘Ik zou niet weten wat ik moet doen als ik een keer niks te doen heb’.

- ‘Ik mis de goede en intense gesprekken met mijn partner en vrienden die we vroeger zo vaak hadden’.

Een verstoorde privé – werkbalans is een grote en gevaarlijk volksziekte. Je hebt het altijd (te) druk, hebt geen tijd voor jezelf, je partner en gezin en de mensen die het dichtste bij je staan, en je kinderen hebben het over je als de man in de reclame van ‘zondags thuis het vlees snijden’. Dit is het ideale recept voor burn-out, vervreemding van de mensen om je heen, en een stevige relatiecrises.

Natuurlijk wil je dat anders, het moet anders. Je weet ook dat je jezelf voor de gek houdt door te struisvogelen, uitstelgedrag te vertonen en te zeggen het vanzelf wel beter zal worden. Want dat wordt het niet.

En gelukkig kan het anders! Dus: werk aan de winkel, en wel nu!

Onze deelnemers geven vaak hele praktische en waardevolle tips:

  • zorg dat je een heel heldere persoonlijke missie hebt.
  • bepaal je eigen echt belangrijke doelen op je verschillende levensgebieden.
  • plan de dingen die je moet doen aan de hand van de 1-pagina-productiviteitsplanner uit het werkboek.
  • neem nu, op dit moment, tenminste één besluit over wat je per direct (anders) gaat doen. Bijvoorbeeld: maximaal 3 keer per week overwerken of ten minste één maal per week met mijn partner s’ avonds iets leuks gaan doen (op stap, filmpje, uit eten, samen naar de sportschool).

Wil je een goede strategie voor een betere werk – privé balans?

Meld je dan alvast aan

We sturen je dan in de nabije toekomst, precies op basis van jouw wensen, slimme tips en inspirerende checklists toe om gemakkelijker weer de juiste balans te vinden tussen je werk en je privé.

Vraag vrijblijvend een adviesgesprek met ons aan

Bel ons op 073-522 5656 of meld je aan voor een gesprek.

Gratis adviesgesprek >>


Boek SLiM!